X
Konspekt lekcji języka angielskiego 1 | Konspekt lekcji języka angielskiego 2 | Konspekt lekcji języka angielskiego 3


KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

 

 

Prowadzący:            mgr Monika Gołębiowska

Temat lekcji:            Przenośne telefony.

Klasa:             3H

Podręcznik:            Matura Success

Poziom:            Intermediate

Pomoce:            Tablica, podręcznik, płyta CD, odtwarzacz CD, telefon komórkowy.

Metody:            The eclectic method, the grammar translation method.

Techniki:            Reading comprehension questions, fill in the blanks, conversation practice.

Formy pracy:            Lockstep (the whole class), pair work.

Interakcje:            T-C (nauczyciel – klasa)

                        T-S ( nauczyciel – uczeń)

                        S-S (uczeń – uczeń)

Czas:               45 minut

 

Cele lekcji:

  1. Ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (zadanie maturalne).
  2. Zapoznanie uczniów z historią powstania telefonów komórkowych.
  3. Ćwiczenie umiejętności opisywania zdjęcia (zadanie maturalne).
  4. Zapoznanie ze słownictwem związanym z telefonami.
  5. Pod koniec lekcji każdy uczeń powinien umieć wypowiedzieć się na temat zalet i wad telefonów komórkowych.

 

 

Etapy lekcji:

 

I. Etap – warm up

            Powtórka poprzedniej lekcji. Po przywitaniu nauczyciel chodząc po klasie zadaje uczniom pytania w j. angielskim: „Co robiłeś w ubiegłą sobotę”, „Czy poszedłeś do kina?”, „Czy spotkałeś się z przyjaciółmi?”, „Co robiliście” itp.

 

II. Czynności organizacyjne.

Zapisanie tematu i numeru lekcji na tablicy oraz w dzienniku,  sprawdzenie listy obecności, przepytanie ucznia (podanie uzyskanej przez niego oceny z uzasadnieniem).

 

III. Etap – introduction (lead-in)

            Wprowadzenie nowego materiału za pomocą nagrania na płycie CD a następnie tzw. „burzy mózgów.” Nauczyciel korzystając z wiedzy uczniów wypisuje na tablicy zwroty związane z telefonami.

 

IV. Etap – presentation

            Krótka rozmowa na temat telefonów komórkowych i ich przydatności we współczesnym świecie na podstawie zdjęcia z podręcznika ze strony 18. Wykonanie ćwiczenia 1 ze strony 19.

 

 

 

V. Etap – practice

            Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem. Nauczyciel daje uczniom czas na szybkie przeczytanie tekstu dotyczącego historii powstania telefonów i wykonanie ćwiczenia 2 i 3 ze strony 19.  Po sprawdzeniu uczniowie czytają tekst jeszcze raz, tym razem dokładnie i wykonują zadanie maturalne tj. ćwiczenie nr 4 ze strony 19. Międzyczasie nauczyciel wypisuje nowe słownictwo na tablicy.

 

VI. Etap –presentation

Po sprawdzeniu ćwiczenia nauczyciel objaśnia nowe słowa i wyrażenia pojawiające się w tekście, odwołując się do wiedzy uczniów.

 

VII. Etap – practice

            Uczniowie ćwiczą nowe zwroty z ćwiczenia 5-go ze strony 19. Nauczyciel podsumowuje lekcje. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela utrwalające poznane słownictwo i zwroty związane z telefonią komórkową.

 

VIII. Etap – setting homework: production

             Nauczyciel zadaje zadanie domowe. Uczniowie mają odpowiedzieć pisemnie na pytania z podręcznika ze strony 19 dotyczące używania telefonów komórkowych.

Drogi uzytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

 Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

 Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.